Zusss maakt gebruik van cookies

Wij gebruiken cookies om jouw online shopervaring te optimaliseren. Door gebruik te maken van de website ga je akkoord met de plaatsing van de cookies. Instellingen

Veelgestelde vragen over Zusss

Verzenden en retourneren bij Zusss

  • Waar lees ik meer informatie over het verzenden van mijn Zusss order?

    De veelgestelde vragen over verzenden bij Zusss lees je hier.

  • Waar lees ik meer informatie over het retourneren van mijn Zusss order?

    De veelgestelde vragen over retourneren bij Zusss lees je hier.

Duurzaamheid, langer genieten van jouw Zusss item

  • Is Zusss duurzaam?

    Zusss heeft een heel divers en breed productaanbod van fashion en lifestyle producten. Wij gebruiken veel verschillende materialen en werken met verschillende leveranciers uit diverse landen. Regelmatig zitten wij met onze leveranciers om de tafel om op zoek te gaan naar duurzame product- en materiaalkeuzes. Wij zijn altijd bezig met het verbeteren van productieprocessen en het maken van bewuste keuzes voor producten, materialen, verpakkingen en productielanden. Om een goede footprint na te laten, zorgen wij goed voor elkaar en de wereld om ons heen. Wil je meer weten over de keuzes die wij hebben gemaakt en gaan maken, lees dan ons artikel duurzame keuzes.

  • Welke duurzaamheidskeurmerken gebruikt Zusss?

    Zusss werkt samen met verschillende leveranciers die op een steeds duurzamere wijze produceren. In samenwerking met deze leveranciers zetten we kleine stappen op het gebeid van duurzaamheid. Zo zijn onze leveranciers aangesloten bij verschillende keurmerken en organisaties die zorg dragen tijdens het productieproces voor mens en milieu. Wil jij meer lezen over welke keurmerken er aangesloten zijn bij onze leveranciers en waar deze voor staan, lees dan het artikel duurzame keurmerken en organisaties.

  • Hoe kan ik mijn Zusss (kleding)item wassen?

    Voor alle wasvoorschriften kun je terecht op onze Materialen en verzorging pagina. Hier leer je per materiaal wat de eigenschappen zijn en hoe je jouw product kunt wassen en verzorgen. Zo zorgen we er samen voor dat jij langer kunt genieten van jouw kledingstuk.

  • Zijn jullie tassen gemaakt van PU?

    Ja, onze tassen zijn gemaakt van PolyUrethaan (PU) en worden geproduceerd zonder dierenleed. PU is niet per definitie duurzaam te noemen, aangezien het productieproces niet biologisch afbreekbare stoffen bevat. Hoewel er tegenwoordig innovatieve milieuvriendelijkere alternatieven bestaan zoals maisleer of kurk, is dat niet voor ieder merk weggelegd om in te zetten met het oog op gebruikersgarantie voor klanten. PU is te onderscheiden van echt leer door te kijken naar de prijs. De productie van echt leder is een stuk kostbaarder. PU is daarnaast waterbestendig, zacht en lichter in gewicht. Je haalt er gemakkelijk een vochtige doek overheen om het schoon te maken. Voor Zusss is het gebruik van PU op dit moment de meest diervriendelijke vorm van het produceren van onze tassen. Uiteraard kijken we voortdurend naar de mogelijkheden die in ons bereik liggen om productieprocessen blijvend te verbeteren en verduurzamen. Vind een tas van veganistisch leer die bij jou past in de categorie tassen.

  • Wat kan ik doen tegen statische kleding?

    Door droogte en wrijving zit er mogelijk elektrische lading aan kleding. Dit kan je merken bij het passen van kleding. Bij aanraking van de kleding voel je dan bijvoorbeeld een schokje of knettering. In de winter kan je hier meer last van hebben dan in de zomer. Zo heb je misschien weleens last van statisch haar in de winter. Dit komt doordat de lucht in de omgeving droger is. Naast droogte zijn er ook een aantal stoffen die sneller elektrisch laden. Denk hierbij aan polyamide, acryl en wol.

    Heb je last van statische kleding? Wij geven je graag een paar makkelijke en handige tips om van statische kleding af te komen.

    • Metalen kledinghanger: Vlak voordat je je favoriete nieuwe kledingstuk aandoet, haal je een kledinghanger van ijzerdraad door de binnenkant van het item waardoor de statische elektriciteit verdwijnt. Heb je geen metalen kledinghanger in huis? Geen paniek! Je kunt deze truc ook uitvoeren met een ander metaal voorwerp - metaal ontlaadt.
    • Wassen: Wil je je kleding preventief ontladen? Voeg tijdens de wasbeurt een klein beetje azijn toe. Ook wasverzachter helpt tegen statische kleding. Naast dat het een fijne geur geeft aan je kleding en het heerlijk zacht aanvoelt, zorgt wasverzachter er ook voor dat je kleding ontlaadt!
    • Vriezer: Heb je een half uurtje de tijd? Leg het item dan in de vriezer. Klinkt wat vreemd, maar het vermindert de statische elektriciteit in je kleding.
    • Bodylotion: Bodylotion is heerlijk zacht voor je huid en voorkomt dat kleding aan je huid vast blijven kleven. Voorkom dit heel gemakkelijk door de huid voldoende in te smeren met bodylotion.

Kadobonnen, kortingscodes, een cadeau bezorgen en winacties

  • Wat is het verschil tussen een kadobon en een kortingscode?

    Een kortingscode kun je invullen in de winkelmand. Heb jij een kadobon gekregen? Geluksvogel ben jij! Deze kun je inleveren als betaalmethode in een latere stap in het bestelproces.

    Retourneer je een product dat je met een Zusss kadobon hebt aangeschaft? Dan wordt jouw kadobonsaldo vanzelf bijgewerkt.

  • Wat zijn de voorwaarden van de Zusss kadobon?

    • De Zusss kadobon is een jaar geldig vanaf de dag van de aankoop.
    • De Zusss kadobon is niet inwisselbaar voor geld.
    • De Zusss kadobon is alleen te besteden op zusss.nl
    • Heb je iets geretourneerd dat je (deels) betaald hebt met een Zusss kadobon? Dan krijg je het bedrag van je kadobon teruggestort op jouw kadoboncode.
  • Wat zijn de voorwaarden van de Zusss kortingcodes?

    • Alle kortingscodes zijn geldig tot en met de einddatum die bij de codes wordt vermeld.
    • Kortingscodes zijn eenmalig te verzilveren.
    • Je kunt geen kortingscodes inwisselen voor geld of laten bijschrijven op jouw saldo.
    • Bestel je meer dan 1 artikel, dan verdelen we de korting in verhouding tot de prijs van de artikelen.
    • Annuleer of retourneer je een artikel, dan vervalt de korting op dat artikel.
    • Stuur je alles retour, dan vervalt de volledige korting.
    • Je kunt maar één kortingscode per bestelling gebruiken.
  • Kan ik via Zusss een cadeau bezorgen?

    Ja, dat kan zeker! Dit kan met de Zusss inpakservice. Je hoeft zelf alleen maar een leuk kadootje uit te kiezen en in je winkelmandje aan te geven dat het als ingepakt mag worden. Ook kun je ervoor kiezen om er een kaartje bij te doen. Wil je een persoonlijke boodschap op het kaartje? Laat dan een tekstje achter en wij schrijven het voor je op het kaartje. Nog even het afleveradres van de ontvanger invullen en je bent klaar. Lees op de inpakservice pagina alles over deze nieuwe service om een cadeau te laten bezorgen.

  • Welke algemene voorwaarden zijn van toepassing bij Zusss winacties?

    De algemene actievoorwaarden van Zusss winacties lees je hier.

Een order plaatsen op zusss.nl

  • Wanneer ontvang ik een cadeautje bij mijn bestelling?

    Als je recht hebt op een cadeautje bij jouw bestelling zie je terug dit in jouw winkelmandje. Wanneer jouw order succesvol geleverd kan worden, ontvang je dit gratis cadeau.

  • Kan ik per telefoon of e-mail bestellen?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk, je kunt alleen in onze webshop bestellen. Ons systeem is eenvoudig en gebruikersvriendelijk, maar mocht je nog vragen hebben over hoe je online bestelt, neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Kan ik via Zusss achteraf betalen? (Riverty is het nieuwe Afterpay).

    Eerst je bestelling bekijken voordat je deze betaalt? Kies voor de achteraf betaalmethode Riverty (Riverty is het nieuwe Afterpay). Riverty is onze partner op het gebied van achteraf betalen. Heb je vragen over Riverty of over betalingsherinneringen, neem dan eens een kijkje bij de veelgestelde vragen van Riverty. Kom je er niet uit? Neem contact op met de klantenservice van Riverty. Zij zijn telefonisch bereikbaar op 020 723 0270, per email op customercare@riverty.nl of via de Chatbot Sofie.

    Persoonlijke gegevens

    Ter goedkeuring van je verzoek, om de betaling door te voeren, doet Riverty een gegevenscontrole. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven staat in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk je bestelling betalen door te kiezen voor een andere betaalmethode.

    Betalingsinstructie

    Wanneer je je bestelling afrondt via Riverty ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht per mail en betaal je binnen 14 dagen nadat je je bestelling ontvangen hebt, het orderbedrag aan Riverty. Zo betaal je alleen voor wat je wilt houden. Riverty heeft ook een app, zo kan je makkelijk de facturen inzien en vanuit daar betalen. Voor het gebruik van Riverty brengen wij geen kosten in rekening.

    Retourneren

    Betaalt met Riverty, maar je bestelling toch retourneren? Dat kan! Stuur je retour via de post terug met de bijbehorende retourbon. Zodra wij jou retour hebben ontvangen en verwerkt, sturen wij je een email dat de terugbetaling in gang wordt gezet. Mocht je met Riverty hebben betaald, dan wordt dit automatisch verrekend en betaal je alleen voor de behouden artikelen.

    • Als je een deel van je bestelling terugstuurt en de overige producten nog niet hebt betaald, zul je een nieuwe Riverty rekening ontvangen met alleen de producten die nog niet betaald zijn.
    • Als je de gehele bestelling retourneert zul je geen nieuwe rekening van Riverty ontvangen.
    • Als je toch het complete bedrag al had betaald, wordt het verschil door Riverty teruggestort aan jou.

    Let op: je bent altijd zelf verantwoordelijk voor het betalen binnen de termijn van Riverty. Zorg er altijd zelf voor dat je het bedrag van de artikelen die je wel hebt gehouden op tijd overmaakt aan Riverty, zodat je geen herinneringskosten hoeft te betalen. To do! Vergeet niet om je retour via de Riverty app aan te melden, hiermee wordt jouw factuur tijdelijk gepauzeerd. 

  • Krijg ik altijd een bevestiging als ik mijn order plaats?

    Ja, als je online bestelt ontvang je een bevestiging op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Zodra jouw order verzonden wordt, krijg je hier een verzendbevestiging van. Mocht hij niet je inbox zitten, neem dan een kijkje bij je ongewenste email. 

  • Ik heb per ongeluk een verkeerd product besteld, kan ik dit nog wijzigen/annuleren?

    Nee, dit is helaas niet mogelijk.

  • Ik kan een product van een vorig seizoen niet meer online vinden, is het dan uitverkocht?

    Ja. Wanneer een artikel van een vorige collectie niet meer online staat is het uitverkocht. Neem contact op met een van onze verkooppunten bij jou in de buurt, wellicht hebben zij het product nog in de winkel.

  • Kun je pre-orderen op zusss.nl?

    Nee, dit is helaas niet mogelijk. Alle Zusss items worden voordat ze online gezet worden aan onze verkooppunten geleverd. Wil jij als eerste een bepaald item hebben? Neem dan een kijkje bij een van de verkooppunten.

Overige vragen

  • Kan het zijn dat er een foutje in jullie drukwerk staat?

    Regelmatig verspreiden wij drukwerk om de nieuwe collectie, campagnes of extra sfeer te delen met jou. Het kan wel eens zijn dat hier een foutje in wordt gemaakt. Alle informatie, prijzen en teksten zijn daarom onder voorbehoud van druk- en/of zetfouten.

  • Gebruikt Zusss servies van bamboe en melamine?

    In de collectie van het najaar in 2017 hebben wij koffie to go bekers gehad waarin de samenstelling van bamboe terug te vinden is. Naar aanleiding van een waarschuwing vanuit de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit gedaan in februari 2021, adviseren wij onze koffie to go bekers niet meer te gebruiken. Bij vragen hierover kun je contact opnemen met onze klantenservice. In de collecties vanaf 2018 is geen enkel artikel geproduceerd waar deze waarschuwing geldig voor is. Ook onze melamine dienbladen kun je veilig gebruiken, let wel op dat er sowieso niet geadviseerd wordt om verwarmd eten of drinken direct van het dienblad te consumeren, maar altijd een bord, kom of mok te gebruiken.

          • Wat is de levertijd?

            Voor 22:00 besteld, morgen in huis. Hier geldt een uitzondering op het weekend en tijdens speciale acties, feestdagen en voor landen buiten Nederland. Wanneer je op vrijdag na 22:00, zaterdag of zondag bestelt, wordt jouw bestelling maandag verstuurd. Let wel: door grote online drukte in deze periode, kan de bezorgtijd oplopen bij onze logistieke partijen.

          • Wat zijn de verzendkosten?

            Nederlandse zendingen

            We verzenden met DHL/ DHL Parcel.
            Bestellingen boven de €50,- binnen Nederland worden gratis verzonden. Per product hebben we een selectie gemaakt of het door de brievenbus kan of in een pakket verzonden moet worden.
            Pakketpost: €3,95

            Internationale zendingen

            Zusss rekent binnen Belgie & Luxemburg de volgende verzendkosten:
            Pakketpost: €5,95

            Zusss rekent binnen Duitsland de volgende verzendkosten:
            Pakketpost: €6,95

            Zusss rekent binnen Zwitserland de volgende verzendkosten:
            Pakketpost: €11,95

            Verzendkosten voor andere landen bedragen €10,-. Deze verzendkosten staan vast ongeacht het bedrag van de order en zijn dus niet onderhevig aan gratis verzendingsacties. Tijdelijke acties waarbij geen verzendkosten worden berekend, gelden uitsluitend voor adressen in Nederland.

          • Kan ik via Zusss achteraf betalen? (AfterPay).

            Eerst je bestelling bekijken voordat je deze betaalt? Kies voor de achteraf betaalmethode AfterPay. Afterpay is onze partner op het gebied van achteraf betalen. Heb je vragen over AfterPay of over betalingsherinneringen, neem dan eens een kijkje bij de veelgestelde vragen van Afterpay. Kom je er niet uit? Neem contact op met de klantenservice van Afterpay. Zij zijn telefonisch bereikbaar op 020 723 0270, per email op klantenservice@afterpay.nl of via de Chatbot Sofie.

            Persoonlijke gegevens

            Ter goedkeuring van je verzoek, om de betaling door te voeren, doet AfterPay een gegevenscontrole. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven staat in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk je bestelling betalen door te kiezen voor een andere betaalmethode.

            Betalingsinstructie

            Wanneer je je bestelling afrondt via AfterPay ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht per mail en betaal je binnen 14 dagen nadat je je bestelling ontvangen hebt, het orderbedrag aan AfterPay. Zo betaal je alleen voor wat je wilt houden. Afterpay heeft ook een app, zo kan je makkelijk de facturen inzien en vanuit daar betalen. Voor het gebruik van AfterPaybrengen wij geen kosten in rekening.

            Retourneren

            Betaalt met Afterpay, maar je bestelling toch retourneren? Dat kan! Stuur je retour via de post terug met de bijbehorende retourbon. Zodra wij jou retour hebben ontvangen en verwerkt, sturen wij je een email dat de terugbetaling in gang wordt gezet. Mocht je met AfterPay hebben betaald, dan wordt dit automatisch verrekend en betaal je alleen voor de behouden artikelen.

            • Als je een deel van je bestelling terugstuurt en de overige producten nog niet hebt betaald, zul je een nieuwe AfterPay rekening ontvangen met alleen de producten die nog niet betaald zijn.
            • Als je de gehele bestelling retourneert zul je geen nieuwe rekening van AfterPay ontvangen.
            • Als je toch het complete bedrag al had betaald, wordt het verschil door Afterpay teruggestort aan jou.

            Let op: je bent altijd zelf verantwoordelijk voor het betalen binnen de termijn van AfterPay. Zorg er altijd zelf voor dat je het bedrag van de artikelen die je wel hebt gehouden op tijd overmaakt aan AfterPay, zodat je geen herinneringskosten hoeft te betalen. To do! Vergeet niet om je retour via de Afterpay app aan te melden, hiermee wordt jouw factuur tijdelijk gepauzeerd. 

          • Kan ik via Zusss een cadeau bezorgen?

            Ja, dat kan zeker! Dit kan met de Zusss inpakservice. Je hoeft zelf alleen maar een leuk kadootje uit te kiezen en in je winkelmandje aan te geven dat het als ingepakt mag worden. Ook kun je ervoor kiezen om er een kaartje bij te doen. Wil je een persoonlijke boodschap op het kaartje? Laat dan een tekstje achter en wij schrijven het voor je op het kaartje. Nog even het afleveradres van de ontvanger invullen en je bent klaar. Lees op de inpakservice pagina alles over deze nieuwe service om een cadeau te laten bezorgen.

          • Kan ik per telefoon of e-mail bestellen?

            Nee, dat is helaas niet mogelijk, je kunt alleen in onze webshop bestellen. Ons systeem is eenvoudig en gebruikersvriendelijk, maar mocht je nog vragen hebben over hoe je online bestelt, neem dan contact op met onze klantenservice.

          • Is Zusss duurzaam?

            Zusss heeft een heel divers en breed productaanbod van fashion en lifestyle producten. Wij gebruiken veel verschillende materialen en werken met verschillende leveranciers uit diverse landen. Regelmatig zitten wij met onze leveranciers om de tafel om op zoek te gaan naar duurzame product- en materiaalkeuzes. Wij zijn altijd bezig met het verbeteren van productieprocessen en het maken van bewuste keuzes voor producten, materialen, verpakkingen en productielanden. Om een goede footprint na te laten, zorgen wij goed voor elkaar en de wereld om ons heen. Wil je meer weten over de keuzes die wij hebben gemaakt en gaan maken, lees dan ons artikel duurzame keuzes.

          • Welke duurzaamheidskeurmerken gebruikt Zusss?

            Zusss werkt samen met verschillende leveranciers die op een steeds duurzamere wijze produceren. In samenwerking met deze leveranciers zetten we kleine stappen op het gebeid van duurzaamheid. Zo zijn onze leveranciers aangesloten bij verschillende keurmerken en organisaties die zorg dragen tijdens het productieproces voor mens en milieu. Wil jij meer lezen over welke keurmerken er aangesloten zijn bij onze leveranciers en waar deze voor staan, lees dan het artikel duurzame keurmerken en organisaties.

          • Hoe kan ik mijn Zusss (kleding)item wassen?

            Voor alle wasvoorschriften kun je terecht op onze Materialen en verzorging pagina. Hier leer je per materiaal wat de eigenschappen zijn en hoe je jouw product kunt wassen en verzorgen. Zo zorgen we er samen voor dat jij langer kunt genieten van jouw kledingstuk.

          • Zijn jullie tassen van veganistisch leer?

            Ja, onze tassen zijn gemaakt van veganistisch leer en worden geproduceerd zonder dierenleed. Veganistisch leer is niet per definitie duurzaam te noemen, aangezien het productieproces niet biologisch afbreekbare stoffen bevat. Hoewel er tegenwoordig innovatieve milieuvriendelijkere alternatieven bestaan zoals maisleer of kurk, is dat niet voor ieder merk weggelegd om in te zetten met het oog op gebruikersgarantie voor klanten. Voor Zusss is het gebruik van veganistisch leer op dit moment de meest diervriendelijke vorm van het produceren van onze tassen. Uiteraard kijken we voortdurend naar de mogelijkheden die in ons bereik liggen om productieprocessen blijven te verbeteren en verduurzamen. Vind een tas van veganistisch leer die bij jou past in de categorie tassen.

          • Ik kan een product van een vorig seizoen niet meer online vinden, is het dan uitverkocht?

            Ja. Wanneer een artikel van een vorige collectie niet meer online staat is het uitverkocht. Neem contact op met een van onze verkooppunten bij jou in de buurt, wellicht hebben zij het product nog in de winkel.

          • Wat is het verschil tussen een kadobon en een kortingscode?

            Een kortingscode kun je invullen in de winkelmand. Heb jij een kadobon gekregen? Geluksvogel ben jij! Deze kun je inleveren als betaalmethode in een latere stap in het bestelproces.

            Retourneer je een product dat je met een Zusss kadobon hebt aangeschaft? Dan wordt jouw kadobonsaldo vanzelf bijgewerkt.

          • Wat zijn de voorwaarden van de Zusss kadobon?

            • De Zusss kadobon is een jaar geldig vanaf de dag van de aankoop.
            • De Zusss kadobon is niet inwisselbaar voor geld.
            • De Zusss kadobon is alleen te besteden op zusss.nl
            • Heb je iets geretourneerd dat je (deels) betaald hebt met een Zusss kadobon? Dan krijg je het bedrag van je kadobon teruggestort op jouw kadoboncode.
          • Wat zijn de voorwaarden van de Zusss kortingcodes?

            • Alle kortingscodes zijn geldig tot en met de einddatum die bij de codes wordt vermeld.
            • Kortingscodes zijn eenmalig te verzilveren.
            • Je kunt geen kortingscodes inwisselen voor geld of laten bijschrijven op jouw saldo.
            • Bestel je meer dan 1 artikel, dan verdelen we de korting in verhouding tot de prijs van de artikelen.
            • Annuleer of retourneer je een artikel, dan vervalt de korting op dat artikel.
            • Stuur je alles retour, dan vervalt de volledige korting.
            • Je kunt maar één kortingscode per bestelling gebruiken.
          • Welke algemene voorwaarden zijn van toepassing bij Zusss winacties?

            De algemene actievoorwaarden van Zusss winacties lees je hier.

          • Hoe stuur ik een artikel retour?

            Ben je niet helemaal tevreden en wil je een artikel retourneren? Geen enkel probleem! Binnen 30 dagen ná ontvangst van de bestelling kun je de artikelen zonder problemen terugsturen (m.u.v. cadeaubonnen). Voeg het retourformulier toe aan het pakket, anders word je retour niet in behandeling genomen. Het staat je vrij om je pakketje te verzenden met een pakketdienst naar keuze.

            Houd bij het terugsturen rekening met het volgende:

            Zorg dat je je retourzending binnen 30 dagen ná ontvangst van je bestelling terugstuurt;

            De artikelen moeten in de originele staat teruggestuurd worden. Zorg er ook voor dat het geheel goed verpakt is zodat het niet kan beschadigen tijdens het transport.

            De kosten voor het terugsturen zijn voor je eigen rekening.

            De retour gestuurde artikelen worden niet teruggenomen indien: ze gedragen/ gewassen zijn, ze beschadigd zijn en/of je zelf getracht hebt een schade te herstellen.

            Let op: Is jouw artikel beschadigd? Neem dan eerst even contact op met onze klantenservice. Zij lossen dit graag netjes voor je op. Contact opnemen kan door te mailen naar info@zusss.nl. In verband met de adviezen van het RIVM zijn wij tijdelijk telefonisch niet bereikbaar vanwege het thuiswerken.

            Retouradres:
            Zusss t.a.v. Retouren
            Logistic Boulevard 1
            4791 VC Klundert

            Je retour wordt na verwerking, per e-mail bevestigd. Terug te storten bedragen worden binnen 7 werkdagen naar je teruggestort.

          • Wat gebeurt er met het saldo van mijn kadobon wanneer ik mijn artikel retour stuur?

            Retourneer je een artikel dat je met een Zusss kadobon hebt aangeschaft? Dan wordt jouw kadobonsaldo vanzelf bijgewerkt.

          • Krijg ik altijd een bevestiging als ik mijn order plaats?

            Ja, als je online bestelt ontvang je een bevestiging op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Zodra jouw order verzonden wordt, krijg je hier een verzendbevestiging van. Mocht hij niet je inbox zitten, neem dan een kijkje bij je ongewenste email. 

          • Wanneer ontvang ik een cadeautje bij mijn bestelling?

            Als je recht hebt op een cadeautje bij jouw bestelling zie je terug dit in jouw winkelmandje. Wanneer jouw order succesvol geleverd kan worden, ontvang je dit gratis cadeau.

          • Ik heb per ongeluk een verkeerd product besteld, kan ik dit nog wijzigen/annuleren?

            Nee, dit is helaas niet mogelijk.

          • Kun je pre-orderen op zusss.nl?

            Nee, dit is helaas niet mogelijk. Alle Zusss items worden voordat ze online gezet worden aan onze verkooppunten geleverd. Wil jij als eerste een bepaald item hebben? Neem dan een kijkje bij een van de verkooppunten.

          • Kan het zijn dat er een foutje in jullie drukwerk staat?

            Regelmatig verspreiden wij drukwerk om de nieuwe collectie, campagnes of extra sfeer te delen met jou. Het kan wel eens zijn dat hier een foutje in wordt gemaakt. Alle informatie, prijzen en teksten zijn daarom onder voorbehoud van druk- en/of zetfouten.

          • Gebruikt Zusss servies van bamboe en melamine?

            In de collectie van het najaar in 2017 hebben wij koffie to go bekers gehad waarin de samenstelling van bamboe terug te vinden is. Naar aanleiding van een waarschuwing vanuit de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit gedaan in februari 2021, adviseren wij onze koffie to go bekers niet meer te gebruiken. Bij vragen hierover kun je contact opnemen met onze klantenservice. In de collecties vanaf 2018 is geen enkel artikel geproduceerd waar deze waarschuwing geldig voor is. Ook onze melamine dienbladen kun je veilig gebruiken, let wel op dat er sowieso niet geadviseerd wordt om verwarmd eten of drinken direct van het dienblad te consumeren, maar altijd een bord, kom of mok te gebruiken.

            • Wat kan ik doen tegen statische kleding?

              Door droogte en wrijving zit er mogelijk elektrische lading aan kleding. Dit kan je merken bij het passen van kleding. Bij aanraking van de kleding voel je dan bijvoorbeeld een schokje of knettering. In de winter kan je hier meer last van hebben dan in de zomer. Zo heb je misschien weleens last van statisch haar in de winter. Dit komt doordat de lucht in de omgeving droger is. Naast droogte zijn er ook een aantal stoffen die sneller elektrisch laden. Denk hierbij aan polyamide, acryl en wol.

              Heb je last van statische kleding? Wij geven je graag een paar makkelijke en handige tips om van statische kleding af te komen.

              • Metalen kledinghanger: Vlak voordat je je favoriete nieuwe kledingstuk aandoet, haal je een kledinghanger van ijzerdraad door de binnenkant van het item waardoor de statische elektriciteit verdwijnt. Heb je geen metalen kledinghanger in huis? Geen paniek! Je kunt deze truc ook uitvoeren met een ander metaal voorwerp - metaal ontlaadt.
              • Wassen: Wil je je kleding preventief ontladen? Voeg tijdens de wasbeurt een klein beetje azijn toe. Ook wasverzachter helpt tegen statische kleding. Naast dat het een fijne geur geeft aan je kleding en het heerlijk zacht aanvoelt, zorgt wasverzachter er ook voor dat je kleding ontlaadt!
              • Vriezer: Heb je een half uurtje de tijd? Leg het item dan in de vriezer. Klinkt wat vreemd, maar het vermindert de statische elektriciteit in je kleding.
              • Bodylotion: Bodylotion is heerlijk zacht voor je huid en voorkomt dat kleding aan je huid vast blijven kleven. Voorkom dit heel gemakkelijk door de huid voldoende in te smeren met bodylotion.