Wij gebruiken cookies om jouw online shopervaring te optimaliseren. Door gebruik te maken van de website ga je akkoord met de plaatsing van de cookies. Instellingen

Veelgestelde vragen over Zusss

  • Ontwikkelingen rondom het coronavirus op zusss.nl

    Heb je vragen over ontwikkelingen rondom het coronavirus, neem dan een kijkje op de corona update pagina en kijk of jouw vraag hiertussen staat. Mocht dit niet het geval zijn, dan zitten onze collega's van de binnendienst klaar om jouw vragen te beantwoorden via de mail: info@zusss.nl

  • Wat is de levertijd?

    Voor 22:00 besteld, morgen in huis. Hier geldt een uitzondering op het weekend en tijdens speciale acties, feestdagen en voor landen buiten Nederland. Wanneer je op vrijdag na 22:00, zaterdag of zondag bestelt, wordt jouw bestelling maandag verstuurd. Let wel: door maatregelen welke zijn getroffen door het RIVM en de rijksoverheid, kan de bezorgtijd oplopen bij onze logistieke partijen.  

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Nederlandse zendingen

    We verzenden met DHL/ DHL Parcel.
    Bestellingen boven de €25,- binnen Nederland worden gratis verzonden.
    Per product hebben we een selectie gemaakt of het door de brievenbus kan of in een pakket verzonden moet worden.
    Pakketpost: €3,95

    Internationale zendingen

    Zusss rekent binnen Belgie & Luxemburg de volgende verzendkosten:
    Pakketpost: €4,95

    Zusss rekent binnen Duitsland de volgende verzendkosten:
    Pakketpost: €6,95

    Zusss rekent binnen Zwitserland de volgende verzendkosten:
    Pakketpost: €11,95

    Verzendkosten voor andere landen bedragen €10,-. Deze verzendkosten staan vast ongeacht het bedrag van de order en zijn dus niet onderhevig aan gratis verzendingsacties. Tijdelijke acties waarbij geen verzendkosten worden berekend, gelden uitsluitend voor adressen in Nederland.

  • Kan ik per telefoon of e-mail bestellen?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk, je kunt alleen in onze webshop bestellen. Ons systeem is eenvoudig en gebruikersvriendelijk, maar mocht je nog vragen hebben over hoe je online bestelt, neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Ik kan een product van een vorig seizoen niet meer online vinden, is het dan uitverkocht?

    Ja. Wanneer een artikel van een vorige collectie niet meer online staat is het uitverkocht. Neem contact op met een van onze verkooppunten bij jou in de buurt, wellicht hebben zij het product nog in de winkel.

  • Wat is het verschil tussen een kadobon en een kortingscode?

    Een kortingscode kun je invullen in de winkelmand. Heb jij een kadobon gekregen? Geluksvogel ben jij! Deze kun je inleveren als betaalmethode in een latere stap in het bestelproces.

    Retourneer je een product dat je met een Zusss kadobon hebt aangeschaft? Dan wordt jouw kadobonsaldo vanzelf bijgewerkt.

  • Wat gebeurt er met het saldo van mijn kadobon wanneer ik mijn artikel retour stuur?

    Retourneer je een artikel dat je met een Zusss kadobon hebt aangeschaft? Dan wordt jouw kadobonsaldo vanzelf bijgewerkt.

  • Krijg ik altijd een bevestiging als ik mijn order plaats?

    Ja, als je online bestelt ontvang je een bevestiging op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Zodra jouw order verzonden wordt, krijg je hier een verzendbevestiging van. Mocht hij niet je inbox zitten, neem dan een kijkje bij je ongewenste email. 

  • Ik heb per ongeluk een verkeerd product besteld, kan ik dit nog wijzigen/annuleren?

    Nee, dit is helaas niet mogelijk.

  • Kun je pre-orderen op zusss.nl?

    Nee, dit is helaas niet mogelijk. Alle Zusss items worden voordat ze online gezet worden aan onze verkooppunten geleverd. Wil jij als eerste een bepaald item hebben? Neem dan een kijkje bij een van de verkooppunten.

  • Wat kan ik doen tegen statische kleding?

    Door droogte en wrijving zit er mogelijk elektrische lading aan kleding. Dit kan je merken bij het passen van kleding. Bij aanraking van de kleding voel je dan bijvoorbeeld een schokje of knettering. In de winter kan je hier meer last van hebben dan in de zomer. Zo heb je misschien weleens last van statisch haar in de winter. Dit komt doordat de lucht in de omgeving droger is. Naast droogte zijn er ook een aantal stoffen die sneller elektrisch laden. Denk hierbij aan polyamide, acryl en wol.

    Heb je last van statische kleding? Wij geven je graag een paar makkelijke en handige tips om van statische kleding af te komen.

    • Metalen kledinghanger: Vlak voordat je je favoriete nieuwe kledingstuk aandoet, haal je een kledinghanger van ijzerdraad door de binnenkant van het item waardoor de statische elektriciteit verdwijnt. Heb je geen metalen kledinghanger in huis? Geen paniek! Je kunt deze truc ook uitvoeren met een ander metaal voorwerp - metaal ontlaadt.
    • Wassen: Wil je je kleding preventief ontladen? Voeg tijdens de wasbeurt een klein beetje azijn toe. Ook wasverzachter helpt tegen statische kleding. Naast dat het een fijne geur geeft aan je kleding en het heerlijk zacht aanvoelt, zorgt wasverzachter er ook voor dat je kleding ontlaadt!
    • Vriezer: Heb je een half uurtje de tijd? Leg het item dan in de vriezer. Klinkt wat vreemd, maar het vermindert de statische elektriciteit in je kleding.
    • Bodylotion: Bodylotion is heerlijk zacht voor je huid en voorkomt dat kleding aan je huid vast blijven kleven. Voorkom dit heel gemakkelijk door de huid voldoende in te smeren met bodylotion.
  • Retourneren

    Hoe stuur ik een artikel retour?

    Ben je niet helemaal tevreden en wil je een artikel retourneren? Geen enkel probleem! In verband met het coronavirus hebben wij onze reguliere retourtermijn van 14 dagen verlengd naar 30 dagen. Binnen 30 dagen ná ontvangst van de bestelling kun je de artikelen zonder problemen terugsturen (m.u.v. cadeaubonnen). Voeg het retourformulier toe aan het pakket, anders word je retour niet in behandeling genomen. Het staat je vrij om je pakketje te verzenden met een pakketdienst naar keuze.

    Houd bij het terugsturen rekening met het volgende:

    • Zorg dat je je retourzending binnen 30 dagen ná ontvangst van je bestelling terugstuurt;
    • De artikelen moeten in de originele staat teruggestuurd worden. Zorg er ook voor dat het geheel goed verpakt is, zodat het niet kan beschadigen tijdens het transport.
    • De kosten voor het terugsturen zijn voor je eigen rekening.
    • De retour gestuurde artikelen worden niet teruggenomen indien: ze gedragen/ gewassen zijn, ze beschadigd zijn en/of je zelf getracht hebt een schade te herstellen.

    Let op: Is jouw artikel beschadigd? Neem dan eerst even contact op met onze klantenservice. Zij lossen dit graag netjes voor je op. Contact opnemen kan door te mailen naar info@zusss.nl. In verband met de adviezen van het RIVM zijn wij tijdelijk telefonisch niet bereikbaar vanwege het thuiswerken.

    Retouradres:
    Zusss t.a.v. Retouren
    Logistic Boulevard 1
    4791 VC Klundert

    Je retour wordt na verwerking, per e-mail bevestigd. Terug te storten bedragen worden binnen 7 werkdagen naar je teruggestort.